Reklama programatyczna (programmatic advertising)
Cel zajęć:
- Zapoznanie uczestników z ekosystemem graficznej reklamy internetowej, platformami kupującymi (DSP) platformami sprzedającymi (SSP).
- Przedstawienie idei data driven marketing, drogi wdrożenia w organizacji.
- Wprowadzenie do automatyzacji marketingu (marketing automation) oraz do zastostowań sztucznej inteligencji w marketingu.
- Zdobycie wiedzy przez uczestników jak wybrać partnera do działań w programmatic oraz jak przystosować swoją firmę (organizację) do działań typu data driven marketing.
Opis zajęć:
- Ewolucja ekosystemu reklamy graficznej na świecie
- Definicje pojęć (DSP, SSP, Adexcachge, etc).
- Trendy na rynku
- Opis rynku reklamy progamistycznej (programmatic)
- Zadania na obliczanie kosztów emisji reklamy rozliczanej w różnych modelach (CPM, CPC, CPL, CPS).
- Co to jest cookie? Jak wygląda proces emisji reklamy graficznej w programmatic.
- Obietnice programmatic dla reklamodawcy.
- Zadanie: zaprojektowanie schematu multikanałowej kampanii z wykorzystaniem danych big data z organizacji wraz z pomiarem i rozliczanianiem zdarzeń (leadów, sprzedaży).
- Wprowadzenie do automatyzacji marketingu (marketing automation).
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w marketingu.