Zastosowanie internetu w badaniach marketingowych
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z najpopularniejszymi typami badań wykonywanych online – wskazanie ich zalet i wad na tle innych metod badawczych, dostarczenie wiedzy praktycznej pozwalającej samodzielnie oceniać jakość badań internetowych, decydować o ich adekwatności oraz projektować wstępny kształt pomiarów deklaratywnych online.
Opis zajęć:
- Wprowadzenie w tematykę badań marketingowych: kiedy badania się przydają, typologia badań
- Zapoznanie się z najważniejszymi narzędziami badawczymi (jakościowymi i ilościowymi)
- Wskazanie potencjału i ograniczeń badań internetowych
- Sposoby pozyskiwania respondentów w badaniach internetowych
- Badania jakościowe i ilościowe online – dostępne rozwiązania
- Niedeklaratywne pomiary online (dane pasywne, pomiary neuromarketingowe)
- Platformy internetowe jako narzędzia raportowania
- Ćwiczenia praktyczne: projektowanie procesów badawczych pod wskazane cele biznesowe i badawcze