Zapytaj samodzielnie absolwentów o opinię na temat studiów. Absolwentów znajdziesz m.in. w serwisie Facebook (fanpejdż: Marketing Internetowy SGH). Jeżeli jesteś absolwentem(-ką) i pragniesz wyrazić swoją opinię o studiach, prosimy o kontakt.
42) Decyzję o rozpoczęciu studiów na kierunku marketing internetowy podjęłam dość spontanicznie. Słuchałam różnych webinarów z zakresu digital marketingu i postanowiłam pogłębić wiedzę. Wcześniej nie miałam bezpośrednio styczności z marketingiem internetowym. Projektuje wnętrza i prowadzę biuro podróży i uznałam, że wiedza z tego zakresu bardzo by mi się przydała. Wybrałam Szkołę Główną Handlową, bo w mojej opinii to jedna z najlepszych szkół ekonomicznych w Polsce. Kierowałam się także programem nauczania oraz, tym że wiele zajęć prowadzą praktycy z danej dziedziny a głównie na praktycznej wiedzy mi zależało. Czas upłynął bardzo szybko i mam niedosyt wiedzy i zagadnień, które chętnie bym pogłębiła. Polecam zarówno laikom takim jak ja a także osobom, które jakąś wiedze już mają, z pewnością ją uporządkują i poszerzą.
Anna K., absolwentka 46. edycji
41) Studia podyplomowe z marketingu internetowego na SGH mają wszechstronny program. Obejmują zarówno teorię, jak i zajęcia z wybitnymi praktykami biznesu. Przekrój tematyczny pokrywa wszystkie kluczowe zagadnienia z obszaru Internetu. Dla osób rozpoczynających przygodę z marketingiem internetowym są potężną dawką wiedzy. W moim przypadku, osoby pracującej w marketingu internetowym, zdecydowanie pozwoliły poszerzyć horyzonty oraz uporządkować wiedzę i uzupełnić kompetencje.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów połączonych z konwersatorium i ćwiczeniami praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. Spodziewałam się sporej dawki teorii, nacisk na praktyczną stronę bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Szczególnie doceniam możliwość opracowania własnego przedsięwzięcia biznesowego, jako semestralnej pracy zaliczeniowej.
Miałam to szczęście, że trafiłam do grupy ciekawych osobowości, przez to same zajęcia były inspirujące. Pozostajemy w kontakcie nie tylko przez media społecznościowe, ale także spotykamy się towarzysko offline 😊. I choćby dlatego zdecydowanie polecam stacjonarne wydanie kierunku.
Anna Nazar, Business consulting w NazarCom, Dyrektor Zarządzająca Mido (Keino Grupa), absolwentka 43. edycji stacjonarnej.
40) „Marketing cyfrowy na SGH uporządkował moją wiedzę. Pokazał, w których kierunakch chcę iść – i co powinnam pogłębić i nadrobić, a co jest przydatne i ciekawe, ale nie niezbędne. Ogromnym walorem studiów jest to, że wykładowcy to praktycy w swoich dziedzinach, osoby, które z sukcesem prowadzą firmy czyli w praktyce potwierdziły, że ich wiedza znajduje zastosowanie i jest potrzebna na rynku. Zdecydowanie polecam ten kierunek – dobrze wydane pieniądze, warto.”
Iwona Plater, absolwentka 41. edycji
39) Tym którzy w tej chwili zastanawiają się nad wyborem odpowiedniego kierunku z czystym sumieniem mogę polecić „Marketing Internetowy”. Dlaczego? W sposób bardzo przejrzysty i klarowny systematyzuje wiedzę. Niesamowita różnorodność tematyczna, która zadowoli nawet tych najbardziej wymagających. Rewelacyjne zajęcia i fantastyczni wykładowcy, odpowiednio dobrani i przygotowani do zajęć, dający zarówno ogromny zastrzyk wiedzy jak i energii.
P.P. Absolwent 38 edycji, Perła – Browary Lubelskie S.A.
38) Marketing Internetowy – Studia Podyplomowe SGH, czy warto? W Polsce jest dzisiaj sporo studiów podyplomowych na temat nowoczesnego marketingu. Podejmując decyzję o wyborze odpowiednich dla siebie wiele osób bierze pod uwagę instytucję, która za nimi stoi albo sam program i wykładowców. A ja chciałbym zwrócić uwagę na coś innego, na ludzi, którzy je ukończyli. Są ambitnymi marketerami, strategiami, przedsiębiorcami, PR-owcami, community managerami w wielu kapitalnych firmach, agencjach i innych organizacjach.
Dawid Pacha, wykładowca
37) Marketingiem w internecie mam przyjemność zajmować się zawodowo na co dzień. Z mojej perspektywy Studia Podyplomowe Marketing Internetowy na SGH mają dwa zasadnicze atuty. Z jednej strony pozwalają na usystematyzowanie wiedzy i poznanie najnowszych trendów, z drugiej, istotną wartość stanowią zajęcia prowadzone przez praktyków, którzy omawiają konkretne, realizowane przez siebie kampanie – to inspiruje. Smaczkiem na zakończenie studiów była możliwość omówienia w pracy dyplomowej konkretnej kampanii, którą realizuje prowadzona przeze mnie agencja eContentLAB, przy współpracy z dziennikiem „Rzeczpospolita”, dla firmy PZL-Świdnik, polskiego producenta broni. Zderzenie tych dwóch światów: teorii i praktyki – było bardzo ciekawym doświadczeniem. Studia zdecydowanie polecam.
Mikołaj Tocki, dyrektor zarządzający agencji eContentLAB, absolwent 28. edycji
Aleksandra Paulska, CEO, LHCG – Lion’s Head Communications Group, absolwentka 30. edycji.
Marek Lekki, absolwent 31. edycji
34) Przyszłość marketingu to Digital. Chcecie dostać lepszą pracę, zdobyć lub poszerzyć wiedzę o marketingu internetowym wykładaną przez najlepszych specjalistów i praktyków – to kierunek dla Was. Zajęcia z zakresu technologii mobilnych, Programmatic, Business Intelligence, Content marketingu, pozycjonowania, mediów społecznościowych, kampanii reklamowych w internecie i znakomite warsztaty z Google Adwords. Profesjonalna obsługa organizatorów studiów i znakomity dobór wykładowców to gwarancja, że będzie zadowoleni z wyboru kierunku. Polecam!
Karolina Molka, absolwentka 28. edycji
33) Wybór studiów Marketing Internetowy na SGH to jeden z najważniejszych kroków w moim życiu. Byłam całkowicie początkującą słuchaczką, a w chwili obecnej zawodowo zajmuję się digitalem. Przebranżowiłam się a przede wszystkim odnalazłam pasję i poznałam świetnych ludzi, nie tylko wśród koleżeńskich studentów, ale również wykładowców. To dzięki tym autorytetom obrałam właściwą drogę zawodową, założyłam prywatnego bloga i nie żałuję zainwestowanych pieniędzy. Teoria i praktyka na wysokim poziomie. Pozdrowienia dla ulubionych wykładowców: Basia Stawarz, Dawid Pacha, Artur Maciorowski i Dawid Prokopowicz. Podziękowania dla kierownika Tymoteusza Doligalskiego za całościową organizację studiów i profesjonalne podejście do studentów. Serdecznie polecam wybór tych studiów osobom, które tak jak ja chcą się przebranżowić i połknąć bakcyla na digital.
Karolina Stanik, absolwentka 27. edycji
32) Dla kogo są te studia? Jeśli jesteś osobą tworzącą aplikacje i strony internetowe lub z przyczyn zawodowych wiedza dotycząca marketingu internetowego jest Ci niezbędna to jak najbardziej polecam. Podczas zajęć dowiesz się jak działa analityka internetowa, jakie formy reklamy stosowane są w marketingu internetowym, poznasz podstawowe aspekty ekonomiczne pozwalające zrozumieć zjawiska zachodzące wokół nas (efekt sieciowy, zasada długiego ogona i kilka innych), a także poznasz ciekawych ludzi, którzy mogą Ci pomóc się zawodowo rozwinąć (mówię i o wykładowcach i kolegach z roku 🙂 ). Dla kogo nie są te studia? Jeśli myślisz, że na tych studiach nauczysz się programowania aplikacji i stron internetowych to musisz wybrać inny kierunek. Studia te stanowią bowiem dostarczają wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych aspektów marketingowo-ekonomicznych. Niektóre zajęcia są czysto teoretyczne (co nie znaczy niepotrzebne), inne zaś czysto praktyczne (dają Ci narzędzia do działań promocyjnych w Internecie).
Witold Filipunas, właściciel sklepu internetowego oferującego kosmetyki naturalne EkoSzycha.pl
31) Z branżą reklamową związana jestem od ponad 12 lat, z czego od 10 lat z agencjami reklamowymi. Wybór studiów podyplomowych w kierunku Marketing Internetowy podyktowany był chęcią ustrukturyzowania zdobywanej przez lata wiedzy oraz rozwinięcia dodatkowych umiejętności. Bardzo silnymi stronami programu są zajęcia praktyczne pod okiem specjalistów z branży, a także rozbudowany panel poświęcony strategiom działań w Internecie.
Patrząc na dynamikę rynku oraz proces ciągłych zmian – studia podyplomowe „Marketing Internetowy” – stanowią cenne źródło wiedzy zarówno dla osób zajmujących stanowiska w działach Obsługi Klienta agencji reklamowych jak i osób pracujących w działach marketingu.
Agnieszka Kozłowska, absolwentka 27. edycji
30) Studia Marketing Internetowy oferują bogaty program z zakresu digitalu, pozwalający poszerzyć i usystematyzować wiedzę. Celem studiów nie jest przekazanie specjalistycznej wiedzy w konkretnej dziedzinie, ale uwzględnia większość kluczowych obszarów w marketingu internetowym, dostarczając dzięki temu studentom kompleksową dawkę wiedzy. Zajęcia prowadzone są w ciekawy sposób, zarówno w formie wykładów jak i warsztatów, co pozwala na praktyczne wykorzystanie wiedzy oraz wymianę doświadczeń między studentami. Dużą wartością były spotkania z praktykami/ ekspertami, którzy prowadzili zajęcia w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym.
Izabela Reszka, absolwentka 28. edycji
29) Studia pozwoliły mi poszerzyć moją ogólną wiedzę o marketingu internetowym. Miałam okazję uczestniczyć zarówno w wykładach jak i warsztatach, podczas których zespołowo pracowaliśmy nad projektami. W szczególności cieszę się z udziału w zajęciach poświęconych analityce internetowej. Poza tym od strony zawodowej za przydatne dla mnie uważam zajęcia z marketingu treści, mediów społecznościowych oraz UX.
Monika, absolwentka 28. edycji
28) Studia poszerzyły moją wiedzę na temat istoty, efektywnego zarządzania i strategii e-biznesu. Ponadto dały możliwość poznania „e-kspertów”, którzy w sposób bardzo interesujący dzielili się swoim doświadczeniem podczas prowadzonych zajęć, a także służą radą także po zakończeniu studiów. Najlepiej pod względem merytoryki, przygotowania wykładu i atrakcyjności przekazu wspominam zajęcia:
– Strategie marketingu internetowego – dr Tymoteusz Doligalski
– Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w Internecie – Anna Sakowicz
– Praktyczne aspekty reklamy w wyszukiwarkach – Dawid Prokopowicz
– Media społecznościowe i ich wykorzystanie w marketingu – Dawid Pacha
– Konkurowanie treścią w internecie (content marketing) – Barbara Stawarz
– Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (user experience design) – Wiesław Kotecki
– Marketing z wykorzystaniem technologii mobilnych – Artur Maciorowski
Marketing internetowy podyplomowo na SGH – zdecydowanie polecam!
Magdalena Urbańska, absolwentka 24. edycji
27) Na studia zapisałem w celu poszerzenia wiedzy z obszaru digital. Program wydał się interesujący, ranga uczelni również. Na zajęciach dowiedziałem się wielu nowych rzeczy się, jeszcze więcej utrwaliłem i poukładałem. Na przyszłość mimo wszystko ograniczyłbym liczbę zajęć z teorii, na korzyść zajęć praktycznych. Bardzo ciekawe były zajęcia z mediów społecznościowych, e-marketingu, content marketingu, SEO i SEM. Studia wzmogły moje zainteresowanie marketingiem treści. Na tej tematyce oparłem swoją prace podyplomową, tą tematyką zajmuję się również zawodowo.
Krzysztof Sagański, absolwent 24. edycji, Ringier Axel Springer Polska
26) Studia pozwalają zdobyć lub uzupełnić i usystematyzować wiedzę dotyczącą marketingu internetowego. Ich program obejmuje bardzo wiele różnorodnych obszarów tej dziedziny. Nie sposób stać się specjalistą w zakresie każdego z nich, ale studia służą właśnie ukazaniu jak najszerszego spektrum zagadnień i otwierają drogę do budowania na tej fundamentalnej wiedzy indywidualnych ścieżek rozwoju. Zajęcia uczą bardzo praktycznych umiejętności, wykładowcy to pracownicy naukowi z doświadczeniem biznesowym i przedsiębiorcy zajmujący się zawodowo marketingiem. Godna pochwały jest organizacja studiów i przepływ informacji – maile są wysyłane do studentów systematycznie i z odpowiednim wyprzedzeniem, są rzeczowe i wyczerpujące.
Edycji 22. udało się stworzyć niezapomnianą atmosferę studiów 🙂 Było bardzo dużo naukowej mobilizacji, świetnej pracy zespołowej owocującej kreatywnymi rozwiązaniami (czasami zaskakującymi samych twórców), a wszystko to w przyjacielskiej atmosferze i przy salwach zaraźliwego śmiechu. Zawarte znajomości są dla nas bardzo dużą wartością i zdecydowanie udanym przykładem efektu sieciowego, ale więcej o efektach sieciowych już w toku studiów 🙂
Wioletta Gołębiowska, absolwentka 22. edycji
25) Najnowsza wiedza podana w interesujący sposób, dużo praktycznych zajęć oraz najważniejsze nazwiska branży interaktywnej wśród wykładowców. Do tego wygodny tryb zajęć (piątek-sobota) + masa ciekawych ludzi wśród studentów 22. edycji, a szczególnie studentek 🙂 Minusy: niektóre interesujące zajęcia za krótkie, a te nudniejsze, wiadomo, ciut za długie. Ale o gustach się nie dyskutuje. Do tego drobne potknięcia techniczne np. z rzutnikiem, ale może tylko mi to przeszkadzało? Tak czy siak: świetna przygoda intelektualna, „kop” do rozwoju zawodowego i jednocześnie wskazanie obszarów do dalszej optymalizacji wiedzy. No i radość po obronie pracy dyplomowej – bezcenna 🙂
Wojciech Michalski, absolwent 22. edycji, copywriter i b. dziennikarz
24) Zanim zdecydujesz się na te studia, zastanów się, czego się po nich spodziewasz. Czy spędzisz godziny w laboratorium testując narzędzia przydatne w pracy marketingowca? Nie. Czy staniesz się specjalistą od prowadzenia zaawansowanych kampanii reklamowych? Też nie. Zyskasz jednak coś bardziej uniwersalnego, co stanowi solidną podstawę pod każdą specjalizację, którą później wybierzesz. Jest to umiejętność głębszego spojrzenia na mechanizmy rządzące działaniami w Internecie, zdolność planowania skutecznej strategii marketingu internetowego, tworzenia odnoszących sukces modeli biznesu, wdrażania takich działań, które dotrą we właściwy sposób do konkretnej grupy klientów.
Te studia to solidna dawka wiedzy z każdej dziedziny marketingu internetowego, dostarczona przez doświadczonych ekspertów. Wiedzy, której nie zdobędziesz ucząc się którejkolwiek z tych dziedzin osobno. Nie uczynią z ciebie specjalisty w żadnej z nich, ale też tego nie obiecują. Jeśli jednak poważnie myślisz o pracy w tej branży, zdecydowanie musisz od nich zacząć. I liczyć się z tym, że spora dawka czasami nudnej teorii, której sporo pojawia się w pierwszym semestrze, dopiero później nabiera sensu.
Katarzyna Dworak, absolwentka 22. edycji
23) Studia wybrałem ze względu na wzrost znaczenia sprzedaży internetowej w firmie w której pracuję i chęć dostosowania swojej wiedzy do dynamicznych zmian zachodzących w otoczeniu. Przeważająca liczba wykładowców to praktycy biznesowi i jest to dużym plusem tych studiów. Muszę uczciwie przyznać, że nawet w trakcie teoretycznych wykładów nie dopadła mnie nuda, ponieważ teorie były często opisywane przykładami z praktyki. Ważną rzeczą jest też otwartość kierownictwa studiów na zmiany i sugestie. Mam poczucie, że nasze uwagi dotyczące zmian programu np. rozszerzenia niektórych wykładów trafiały na podatny grunt. A to daje dodatkową satysfakcję z wpływu na to by kolejne edycje stawały się jeszcze lepsze. Niezaprzeczalną wartością tych studiów są też wspaniałe kontakty nawiązane z koleżankami i kolegami z 22. i 23. edycji , dzięki którym mogliśmy z pasją wymieniać się wiedzą. Nasze dyskusje po zakończonych wykładach zdarzało nam się nawet przenosić do pobliskiego pubu, co bardzo miło wspominam.
Osobiście uważam, że najważniejsze jest to, że zdobyte kompetencje przekładają się na praktyczne efekty i wyniki w codziennej pracy. Ostatnio od osoby z największego sklepu internetowego w naszej branży otrzymałem komplement, że „jesteśmy ich jedynym dostawcą z którym można profesjonalnie omówić i zaplanować działania dotyczące e-commerce i marketingu internetowego, podczas gdy inni dostawcy oferują tylko swój produkt”. A to już zupełnie zmienia kompozycję wartości dla klienta, prawda? Jestem w pełni przekonany, że to nie była tylko kurtuazja ze strony partnera biznesowego, ale wymierny efekt tych studiów podyplomowych.
Piotr Podgórski, absolwent 23. edycja, Bosch
22) Studia podyplomowe Marketing Internetowy w SGH stanowiły dla mnie kolejny etap rozwoju zawodowego, stając się częścią składową mojego portfolio w ramach programu Continuous Professional Development CIM, w którym uczestniczę. Studia spełniły moje oczekiwania, usystematyzowały moją dotychczasową wiedzę i poszerzyły ją. Zajęcia były dobrze zbalansowane pod względem czasu poświęconego na teorię oraz czasu poświęconego na praktykę, omawiane były ciekawe studia przypadków. Szczególnie cenne były dla mnie zajęcia z zakresu modeli biznesu oraz zarządzania wartością klienta w Internecie. Polecam.
Katarzyna Kaczmarek-Gut, absolwenta 23. edycji, British Council
21) Studia nadają kierunek dalszemu rozwojowi na stanowisku marketingowym. Dotykają wielu zagadnień związanych z pracą marketingowca: prowadzenie kampanii w google, copywriting, planowanie długofalowych kampanii, koordynowanie powstawania strony internetowej oraz analizowanie jej użyteczności oraz pozostałych prowadzonych działań itd. Może nie nauczą dokładnie każdego zagadnienia, ale aby to zrobić prawdopodobnie potrzeba by było stworzenia studiów co najmniej licencjackich, a marketing w internecie jest tak szybko zmieniającą się dziedziną, że mogłoby to stracić sens. Studia dają narzędzia jak osiągnąć różnorodne cele studentów kierunku, a to już od nas zależy co później z nimi zrobimy. Organizacja i przemyślenie samych studiów na plus. Polecam!
Absolwentka 22. edycji
20) Studia na tym kierunku to przede wszystkim bardzo duża ilość informacji, która jest przekazana w ciekawy sposób przez pracowników uczelni oraz przez praktyków. Ten rok to bardzo ciekawa przygoda, poznanie wielu ciekawych osób z branży, pokazanie najnowszych trendów, które z powodzeniem można wykorzystywać w swojej pracy. Moim największym rozczarowaniem były zajęcia z AdWordsów. Bardzo czekałam na te zajęcia a mam wrażenie, że nic z nich nie wyniosłam. Najlepiej wspominam zajęcia z p. Barbara Strawarz, tylko bardzo żałuję że program obejmował tylko jedne zajęcia z tej tematyki. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że te studia spełniły moje oczekiwania, zmieniły mój tok myślenia, dały solidne podstawy to tego aby dalej się rozwijać w tym kierunku.
Sylwia Mach, absolwentka 22. edycji
ODP: Średnia z ocen 16-godzinnego bloku zajęć dot. AdWords w 22. ed. wyniosła 4,58 (w skali 1-5). Począwszy od 24. edycji przewidziana jest większa liczba godzin na zajęcia z „Konkurowania treścią w Internecie (Content Marketing)” prowadzone przez B. Stawarz.
19) Jest to na pewno również kierunek dla humanistów, którzy poszukują dalszej drogi rozwoju zawodowego. Studia te budzą świadomość funkcjonowania mechanizmów rynkowych i inspirują do samodzielnego działania. Ponadto godna uwagi jest duża dawka wiedzy o najnowszych technologiach oraz bezcenne warsztaty z praktykami m.in. takimi jak Anna Sakowicz czy Basia Stawarz. Wisienką na torcie dla edycji podyplomowych byłaby jeszcze tylko możliwość wzięcia udziału w kolejnych edycjach Google Online Marketing Challenge.
Joanna Fijałkowska, absolwentka 22. edycji studiów
18) Udział w studiach marketing internetowy uważam za bardzo dobrą decyzję. Jako osoba pracująca w dziale marketingu korporacji FMCG coraz częściej mam do czynienia z projektami internetowymi. Studia pomogły mi zdobyć odpowiednie zrozumienie istniejących narzędzi marketingu internetowego, celowości każdego z nich oraz zrozumieć ryzyka i korzyści z nimi związane. Na konkretnych przykładach mogłam obserwować budowanie planu aktywności w internecie, a następnie weryfikować ich efektywność. Pozytywnie oceniam również przewagę praktyki nad teorią. Studia te ułatwiły mi komunikację z agencjami interaktywnymi oraz domami mediowymi w zakresie działalności w internecie. Polecam!
Aleksandra Gawlas, absolwentka 17. edycji
17) Przede wszystkim ciekawi wykładowcy prosto z branży. Realne „case study”, realne problemy, z którymi firmy zajmujące się marketingiem on-line zderzają się na co dzień. Zdecydowanie nie była to sztuczna, „podręcznikowa” wiedza. Tego właśnie oczekiwałem i to jest dla mnie największa wartość, jaką wyniosłem ze studiów. Sama organizacja super i nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Jeśli miałbym wymienić najsłabszy element – trochę za mało warsztatów z AdWords. Gdy ktoś mnie pyta czy polecam MI: polecam!
Adam Cellary, absolwent 16. edycji, mybaze.com
16) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH potraktowałem jako kolejny krok w rozwoju zawodowym, a także pewien element uzupełnia swojego wykształcenia, które do tej pory nie korespondowało z wykonywany zawodem. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku spełniły moje oczekiwania, aczkolwiek trzeba podkreślić, że są to studia dla tych którzy chcą z nich coś wartościowego wynieść. Ja wyniosłem dużo, zarówno w zakresie uporządkowania posiadanej wiedzy jak i wielu nowych praktycznych rozwiązań. Zarówno wykładowcy, ale również koleżanki i koledzy chętnie dzielili się posiadaną wiedzą (szczególnie przy papierosie :), ale żeby nikogo nie namawiać do palenia, reasumując jestem zdecydowanie zadowolony i gorąco polecam.
Tomasz Mazurek, absolwent 14. Edycji, Międzynarodowe Targi Łódzkie
15) Uczestnictwo w zajęciach pozwoliło mi przede wszystkim uporządkować wiedzę z zakresu marketingu, sprzedaży w internecie oraz prowadzenia kampanii reklamowych. Główną zaletą studiów jest spojrzenie na zagadnienie marketingu internetowego z szerokiej perspektywy. Student ma możliwość poznania różnych aspektów tworzenia i dostarczania wartości dla klienta, przez co firma staje się bardziej konkurencyjna na rynku. Ciekawym doświadczeniem było również poznanie odmiennych opinii pozostałych uczestników zajęć, które często prowadziło do interesujących dyskusji. Polecam Marketing Internetowy na SGH zarówno tym, którzy prowadzą e-biznes od wielu lat, jak i początkującym przedsiębiorcom.
Patryk Barnaś, absolwent 16. edycji, właściciel Bitlogic
14) Z perspektywy osoby niezwiązanej wcześniej zawodowo z branżą marketingu internetowego, uważam wybór Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego w SGH za dobrą decyzję. Szeroki zakres i różnorodność zagadnień marketingu internetowego, nowe spojrzenie na znane obszary marketingu, połączenie wiedzy o charakterze teoretycznym i praktycznym, moim zdaniem to niewątpliwe zalety tych studiów. Zajęcia zakończone warsztatami lub omawianiem case study, z którymi zetknęli się w swojej pracy wykładowcy-praktycy były również cennym doświadczeniem. Studia w pełni spełniły moje oczekiwania. Oprócz tego, że przyczyniły się do poszerzenia wiedzy, lepszego i całościowego rozumienia kontekstu działań marketingowych, to stanowią także solidną podstawę do dalszego zgłębiania interesujących mnie aspektów marketingu internetowego.
Iwona Kawiecka, absolwentka 16. edycji
13) Studia Podyplomowe Marketingu Internetowy w SGH spełniły w większości moje oczekiwania. Pozwoliły mi na uporządkowanie posiadanej wiedzy i poszerzenie jej o wiele interesujących zagadnień na temat funkcjonowania przedsiębiorstw internetowych. Prowadzący w większości przypadków kładli duży nacisk na ćwiczenia praktyczne do omawianego przedmiotu, którymi kończyły się niemal każde zajęcia. Niestety ćwiczenia prowadzone były najczęściej według tego samego schematu, i po jakimś czasie stały się nieco monotonne. Studia polecam osobom rozpoczynającym lub średniozaawansowanym w zakresie marketingu internetowego, wieloletni praktycy e-commerce również trafią tu na interesujące zagadnienia, jednak większość tematów będzie im zapewne znana.
Radek Węglarz, absolwent 16. edycji
12) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy rozpoczęłam jako osoba bez wcześniejszego kontaktu z branżą. Zajęcia w znaczący sposób zbudowały podstawy wiedzy przydatne w późniejszej pracy w agencji SEM, ale również zahaczały o tematy mniej popularne, np. UX, co pozwala bardziej globalnie spojrzeć na marketing internetowy.
Większość zajęć jest prowadzona przez praktyków, co jest zdecydowanym plusem. Dzięki temu studia nie mają charakteru wyłącznie teoretycznego a omawiane przykłady to najczęściej realne case’y. Minusem wydawało mi się pisanie pracy dyplomowej kończącej studia, jednak z perspektywy czasu – mimo konieczności przebrnięcia przez uciążliwą część teoretyczną – część praktyczna pozwala na prawdziwe zgłębienie wybranego obszaru.
Adriana Jędruszko, absolwentka 14. edycji, specjalistka ds. SEM w GroupM
11) Media Regionalne korzystają z oferty SGH w zakresie studiów podyplomowych dotyczących marketingu internetowego od kilku lat. Do tej pory studia ukończyły trzy osoby, planujemy skierować na nie następnych pracowników marketingu. To, co doceniają nasi absolwenci to wykorzystanie w programie studiów wiedzy teoretycznej pochodzącej od kadry naukowej oraz doświadczeń eksperckich przekazywanych przez praktyków rynkowych. Niewątpliwą wartością dodaną jest możliwość nawiązania kontaktów z innymi słuchaczami studiów. Są to relacje, które często zamieniają się w przyjaźnie. Jak zawsze, tak i w tym przypadku, jest coś do poprawy. Moim oraz moich kolegów z Mediów Regionalnych zdaniem większą uwagę przywiązalibyśmy do interakcji w uczestnikami w czasie zająć, analizy casów, wnioskowania i rekomendacji rozwiązań. Generalnie – studia polecamy! Nam pomogły one we wdrażaniu strategii marketingowych licznych produktów mieszczących się w portfolio Mediów Regionalnych.
Dorota Łojewska, Krajowy Dyrektor Marketingu, Media Regionalne, absolwentka 13. edycji
10) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH szczególnie polecam „pokoleniu X”, które uczyło się marketingu – mówiąc umownie – z Kotlera, bo tu można się dowiedzieć, jak zmienił się marketing, poznać nowe pojęcia, trendy, terminologię, wskaźniki, których nie było jeszcze kilka lat temu. Dla mnie wiele było nowego, a uprzednio zasłyszane rzeczy zostały uporządkowane. Internet spowodował, że żyjemy w czasach rewolucyjnych – z tym nie można walczyć, tylko trzeba się do tego przygotować i przystosować. Z pewnością pomogły mi w tym te studia. Poziom samych zajęć był zróżnicowany, od wybitnych, po słabe, ale z dużą przewagą zajęć mocnych merytorycznie. Podsumowując: warto.
Anna Marucha, LexisNexis Polska, absolwentka 13. edycji
9) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH pozwoliły mi uzupełnić wiedzę o nowoczesne kanały komunikacji z rynkiem. Dały merytoryczne podstawy do podniesienia efektywności działań, które poznaje się jako indywidualny użytkownik Internetu. Zajęcia z praktykami powodują, że korzystamy z doświadczenia ludzi z branży, zajęcia z pracownikami naukowymi SGH pozwalają ugruntować wiedzę teoretyczną. Jeśli dodamy do tego możliwość poznania nowych osób – koleżanek i kolegów ze studiów – pracujących w firmach związanych z Internetem to daje to okazję do intensywnego rozwoju. Osobiście – polecam.
Magdalena, dyrektor działu marketingu
8) Decyzję, by uczestniczyć w Studium Marketingu Internetowego, z perspektywy czasu uważam za bardzo słuszną. Była to okazja nie tylko do wysłuchania licznych specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego w Polsce lecz również możliwość poznania wielu ciekawych ludzi w grupie. Liczne dyskusje i otwartość na wiedzę – to niewątpliwe zalety tego studium.
Sylwester Kozera, Sportingbet.com
7) Studium Marketingu Intenetowego dało mi szansę na poznanie wielu ciekawych zagadnień i problemów, z którymi spotykają się najlepsi specjaliści w swoich dziedzinach, możliwość poznania ich doświadczeń – to najcenniejsza wartość.
Aneta Jachecka, HRS Polska
6) Studia absolutnie trafione dla osób, które mają już jakąś podstawową wiedzę z marketingu internetowego zdobytą na drodze zawodowej, a próbują ją usystematyzować. O ile wszelkie zajęcia nawiązujące treścią do prowadzenia „sklepu internetowego” (zwłaszcza w dobie one-click-shopów) uważam za średnio przydatne, o tyle wiedza marketingowa, a zwłaszcza omawiane case’y i zajęcia praktyczne z pewnością będą dla mnie przydatne w przyszłości.
Łukasz Szmel, absolwent 15. edycji
5) Jako laik oraz osoba niezwiązana zawodowo z tematem uważam większość wykładów za interesujące, i umożliwiające nabycie/poszerzenie wiedzy w szeroko pojętym zakresie marketingu internetowego. Szczególnie cenne były zajęcia z osobami (praktykami) od wielu lat zaangażowanymi w branżę i bioracymi udzial w najwiekszych projektach internetowych w Polsce. Za archaizm (szczególnie w kontekście tematyki studiow) uważam jedynie „konieczność” napisania pracy dyplomowej.
Krzysiek K., absolwent 14. edycji
4) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH oceniam bardzo pozytywnie. Szeroka tematyka z różnych obszarów pozwoli każdemu znaleźć coś dla siebie, a osobom początkującym odnaleźć się w e-marketingu. Po większości wykładów otrzymywaliśmy linki do dodatkowych materiałów uzupełniających zajęcia. Największym atutem studiów są zajęcia z praktykami, znanymi osobistościami z branży, dzięki którym można dowiedzieć się naprawdę ciekawych rzeczy. Polemika i pytania są na porządku dziennym. Gdybym miał cofnąć czas i ponownie wybrać studia z zakresu marketingu internetowego, bez wahania zdecydowałbym się na SGH. To była bardzo dobra decyzja.
Łukasz R., absolwent 14. edycji
3) Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH są przede wszystkich dla tych którzy podejmują decyzje. Np. nie dowiecie się jak dokładnie obsługiwać Facebook, ale dowiecie się czego oczekiwać od osób prowadzących dla was kampanie na Facebooku. Przekazywana wiedza poszerza horyzonty i pomaga uniknąć fundamentalnych błędów, ale nie daje jednoznacznej recepty na sukces w internecie. Wykładowcy nie posługują się akademickim „wyabstrahowanym pustosłowiem”. Takie studia są po prostu ciekawe. Moim zdaniem warto.
Krzysztof Gajor, absolwent 13. edycji
2) W pełni niezależnie i zdecydowanie zachęcam do przebrnięcia przez Marketing Internetowy w SGH. Oczywiście zdarzyły się dwa, może trzy wykłady, które uważam za porażkę, ale to zdecydowana mniejszość. Zajęcia prowadzone były ciekawie z dużą dawką praktycznych wskazówek. W moim przypadku był to też duży impuls do dalszych poszukiwań wiedzy i rozwiązań. Dziękuję.
Konrad Namysło, Dyrektor Zarządzający Anonse24.pl, absolwent 13. edycji
1) Decyzję o podjęciu podyplomowych studiów w Studium Marketingu Internetowego uważam za doskonałą. Zaraz po ich zakończeniu otrzymałam szansę na rozwój mojej kariery zawodowej w marketingu skierowanym do klienta końcowego. Wszystkie zajęcia, prowadzone zarówno przez wykładowców SGH, jak i praktyków z agencji marketingowych, były dla mnie ciekawe i wnosiły nowe spojrzenie na marketing internetowy oraz na zarządzanie relacjami z klientem. Nie żałuję piątków i sobót spędzonych na wykładach, naprawdę było warto:)
Katarzyna Nykiel, Creative, absolwentka 11. edycji