Zajęcia

Reklama programatyczna (programmatic advertising)

Cel zajęć

  • Zapoznanie uczestników z ekosystemem graficznej reklamy internetowej, platformami kupującymi (DSP) platformami sprzedającymi (SSP).
  • Przedstawienie idei data driven marketing, drogi wdrożenia w organizacji.
  • Wprowadzenie do automatyzacji marketingu (marketing automation) oraz do zastostowań sztucznej inteligencji w marketingu.
  • Zdobycie wiedzy przez uczestników jak wybrać partnera do działań w programmatic oraz jak przystosować swoją firmę (organizację) do działań typu  data driven marketing.

 

Opis zajęć

  • Ewolucja ekosystemu reklamy graficznej na świecie
  • Definicje pojęć (DSP, SSP, Adexcachge, etc).
  • Trendy na rynku
  • Opis rynku reklamy progamistycznej (programmatic)
  • Zadania na obliczanie kosztów emisji reklamy rozliczanej w różnych modelach (CPM, CPC, CPL, CPS).
  • Co to jest cookie? Jak wygląda proces emisji reklamy graficznej w programmatic.
  • Obietnice programmatic dla reklamodawcy.
  • Zadanie: zaprojektowanie schematu multikanałowej kampanii z wykorzystaniem danych big data z organizacji wraz z pomiarem i rozliczanianiem zdarzeń (leadów, sprzedaży).
  • Wprowadzenie do automatyzacji marketingu (marketing automation).
  • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w marketingu.
Adam Dyba

Adam Dyba

Problematyką marketingu internetowego oraz reklamy w sieci zajmuje się od 1997 roku.
Twórca i założyciel IDMnet pierwszej w Polsce agencji mediowej zajmującej się tylko reklamą internetową, która przekształciła się w internetową sieć reklamową.

Pracował także w ClickAd, gdzie realizował proces transformacji z brokera do agencji performance marketing. Współtwórca sieci afiliacyjnej Afilo oraz sieci reklamy w grach i wokół gier AdAction. Założyciel i współwłaściciel Adexon, pierwszej polskiej platformy yield management, działającej na polu reklamy rozliczanej w modelu real time bidding.

Autor wielu publikacji na temat reklamy webowej. Budował strategię promowania się w internecie dla takich klientów jak Jobpilot.pl,  Trader.pl, LUKAS Bank, OTTO.

Obecnie head of programmatic, 4Finance, rozwija platformę DSP na wielu rynkach na całym świecie.