Zajęcia

Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (User Experience Design)

Zajęcia w ramach modułu „Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (User Experience Design)”

  • Wstęp do projektowania zorientowanego na użytkownika
  • Optymalizacja użyteczności, analizy i metody podwyższania konwersji w serwisach internetowych
  • Warsztaty projektowani architektury informacji
  • Zarządzanie projektami internetowymi

Zajęcia: „Wstęp do projektowania zorientowanego na użytkownika”

Cel zajęć:

  • analiza pojęć z obszaru IA/UX/usability/accessibility
  • poznanie metodologii badawczej pozwalającej mierzyć użyteczność i UX produktów i usług
  • ujęcie badań i analiz w kontekście procesu projektowania (UCD), wskazanie dobrych i złych praktyk.

Opis zajęć:

Zajęcia o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:

  • analiza terminów IA/UX/IxD/usability/accessibility
  • sposoby pozyskiwania wiedzy o użytkownikach oraz o użyteczności produktów
  • zbieranie oczekiwań wobec produktów
  • weryfikacja badawcza użyteczności produktów
  • poznanie metodologii badawczych
    • EyeTracking
    • Card Sorting
    • Testy z użytkownikami
    • Wywiady pogłębione
    • Audyty eksperckie i listy kontrolne
  • poznanie filozofii projektowej UCD
  • dobre i złe praktyki badawczo – projektowe

Zajęcia: „Optymalizacja użyteczności, analizy i metody podwyższania konwersji w serwisach internetowych”

Cel zajęć:

  • zapoznanie słuchaczy z praktycznym aspektem użyteczności
  • przedstawienie możliwych sposobów optymalizacji rozwiązań internetowych
  • omówienie sposobu budowania poprawnie formularzy internetowych oraz tzw. Call 2 Action
  • praktyczne zadania z analizy użyteczności rozwiązania procesu zakupu

Opis zajęć:

Zajęcia o charakterze warsztatowym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:

  • audyt użyteczności
  • sklepy internetowe
  • punkty konwersji i sposoby ich podwyższania
  • budowa formularzy
  • budowa komunikatów błędów
  • analizę prezentacji produktu i opisu produktu na przykładzie e-commerce

Zajęcia: „Warsztaty z projektowania architektury informacji”

Cel zajęć:

  • zapoznanie słuchaczy z praktycznym aspektem projektowania i architektury informacji
  • przedstawienie możliwych sposobów wizualizacji przepływów
  • omówienie technik projektowania w tym person, diagramów, interfejsów (www/mobile)
  • praktyczne zaprojektowanie rozwiązania

Opis zajęć:

  • Zajęcia o charakterze warsztatowym.

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:

  • persony
  • diagramy
  • projektowanie low i high fidelity
  • przegląd narzędzi projektowych
Wiesław Kotecki

Wiesław Kotecki

Prezes UseLab – spółki badawczo-doradczej zajmującej się user-experience, usability i architekturą informacji. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. W UseLab odpowiedzialny za doradztwo kluczowym klientom w obszarze budowania i wdrażania strategii User Experience/Customer Experience.

Realizował projekty w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Ukrainie, Czechach, na Węgrzech, Danii, Hiszpanii. Pracował m.in dla takich klientów jak: Cartoon Network, NOKIA, Telewizja Polska, Deutsche Bank, Millenium Bank, mbank, BGŻ, Polkomtel, Netia, Gazeta.pl, Gadu-Gadu, Allegro, Intercars.

Prelegent licznych konferencji, szkoleniowiec, mentor, wykładowca na SWPS i SGH. Jeden z pomysłodawców UX Poland – największej konferncji poświęconej UX w Europie Centralnej.