Opinie

Zapytaj absolwentów o opinię na temat studiów. Absolwentów znajdziesz m.in. w serwisie Facebook (fanpejdż: Marketing Internetowy SGH) i Goldenline. Jeżeli jesteś absolwentem(-ką) i pragniesz wyrazić swoją opinię o studiach, prosimy o kontakt.

 

Studia poszerzyły moją wiedzę na temat istoty, efektywnego zarządzania i strategii e-biznesu. Ponadto dały możliwość poznania „e-kspertów”, którzy w sposób bardzo interesujący dzielili się swoim doświadczeniem podczas prowadzonych zajęć, a także służą radą także po zakończeniu studiów. Najlepiej pod względem merytoryki, przygotowania wykładu i atrakcyjności przekazu wspominam zajęcia:
– Strategie marketingu internetowego – dr Tymoteusz Doligalski
– Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w Internecie – Anna Sakowicz
– Praktyczne aspekty reklamy w wyszukiwarkach – Dawid Prokopowicz
– Media społecznościowe i ich wykorzystanie w marketingu – Dawid Pacha
– Konkurowanie treścią w internecie (content marketing) – Barbara Stawarz
– Badania i projektowanie systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (user experience design) – Wiesław Kotecki
– Marketing z wykorzystaniem technologii mobilnych – Artur Maciorowski
Marketing internetowy podyplomowo na SGH – zdecydowanie polecam!
Magdalena Urbańska, absolwentka 24. edycji

 

Na studia zapisałem w celu poszerzenia wiedzy z obszaru digital. Program wydał się interesujący, ranga uczelni również. Na zajęciach dowiedziałem się wielu nowych rzeczy się, jeszcze więcej utrwaliłem i poukładałem. Na przyszłość mimo wszystko ograniczyłbym liczbę zajęć z teorii, na korzyść zajęć praktycznych. Bardzo ciekawe były zajęcia z mediów społecznościowych, e-marketingu, content marketingu, SEO i SEM. Studia wzmogły moje zainteresowanie marketingiem treści. Na tej tematyce oparłem swoją prace podyplomową, tą tematyką zajmuję się również zawodowo.
Krzysztof Sagański, absolwent 24. edycji, Ringier Axel Springer Polska

 

Studia pozwalają zdobyć lub uzupełnić i usystematyzować wiedzę dotyczącą marketingu internetowego. Ich program obejmuje bardzo wiele różnorodnych obszarów tej dziedziny. Nie sposób stać się specjalistą w zakresie każdego z nich, ale studia służą właśnie ukazaniu jak najszerszego spektrum zagadnień i otwierają drogę do budowania na tej fundamentalnej wiedzy indywidualnych ścieżek rozwoju.  Zajęcia uczą bardzo praktycznych umiejętności, wykładowcy to pracownicy naukowi z doświadczeniem biznesowym i przedsiębiorcy zajmujący się zawodowo marketingiem. Godna pochwały jest organizacja studiów i przepływ informacji – maile są wysyłane do studentów systematycznie i z odpowiednim wyprzedzeniem, są rzeczowe i wyczerpujące.

Edycji 22. udało się stworzyć niezapomnianą atmosferę studiów 🙂 Było bardzo dużo naukowej mobilizacji, świetnej pracy zespołowej owocującej kreatywnymi rozwiązaniami (czasami zaskakującymi samych twórców), a wszystko to w przyjacielskiej atmosferze i przy salwach zaraźliwego śmiechu. Zawarte znajomości są dla nas bardzo dużą wartością i zdecydowanie udanym przykładem efektu sieciowego, ale więcej o efektach sieciowych już w toku studiów 🙂
Wioletta Gołębiowska, absolwentka 22. edycji

 

Najnowsza wiedza podana w interesujący sposób, dużo praktycznych zajęć oraz najważniejsze nazwiska branży interaktywnej wśród wykładowców. Do tego wygodny tryb zajęć (piątek-sobota) + masa ciekawych ludzi wśród studentów 22. edycji, a szczególnie studentek 🙂  Minusy: niektóre interesujące zajęcia za krótkie, a te nudniejsze, wiadomo, ciut za długie. Ale o gustach się nie dyskutuje. Do tego drobne potknięcia techniczne np. z rzutnikiem, ale może tylko mi to przeszkadzało? Tak czy siak: świetna przygoda intelektualna, „kop” do rozwoju zawodowego i jednocześnie wskazanie obszarów do dalszej optymalizacji wiedzy. No i radość po obronie pracy dyplomowej – bezcenna 🙂
Wojciech Michalski, absolwent 22. edycji, copywriter i b. dziennikarz

 

Zanim zdecydujesz się na te studia, zastanów się, czego się po nich spodziewasz. Czy spędzisz godziny w laboratorium testując narzędzia przydatne w pracy marketingowca? Nie. Czy staniesz się specjalistą od prowadzenia zaawansowanych kampanii reklamowych? Też nie. Zyskasz jednak coś bardziej uniwersalnego, co stanowi solidną podstawę pod każdą specjalizację, którą później wybierzesz. Jest to umiejętność głębszego spojrzenia na mechanizmy rządzące działaniami w Internecie, zdolność planowania skutecznej strategii marketingu internetowego, tworzenia odnoszących sukces modeli biznesu, wdrażania takich działań, które dotrą we właściwy sposób do konkretnej grupy klientów.

Te studia to solidna dawka wiedzy z każdej dziedziny marketingu internetowego, dostarczona przez doświadczonych ekspertów. Wiedzy, której nie zdobędziesz ucząc się którejkolwiek z tych dziedzin osobno. Nie uczynią z ciebie specjalisty w żadnej z nich, ale też tego nie obiecują. Jeśli jednak poważnie myślisz o pracy w tej branży, zdecydowanie musisz od nich zacząć. I liczyć się z tym, że spora dawka czasami nudnej teorii, której sporo pojawia się w pierwszym semestrze, dopiero później nabiera sensu.
Katarzyna Dworak, absolwentka 22. edycji

 

Studia wybrałem ze względu na wzrost znaczenia sprzedaży internetowej  w  firmie w której pracuję i chęć dostosowania swojej wiedzy do dynamicznych zmian zachodzących w otoczeniu. Przeważająca liczba wykładowców to praktycy biznesowi i jest to dużym plusem tych studiów. Muszę uczciwie przyznać, że nawet w trakcie teoretycznych wykładów nie dopadła mnie nuda, ponieważ  teorie były często  opisywane  przykładami z praktyki. Ważną rzeczą jest też otwartość kierownictwa studiów na zmiany i sugestie. Mam poczucie,  że  nasze uwagi dotyczące zmian programu np. rozszerzenia niektórych wykładów trafiały na podatny grunt.  A to daje dodatkową satysfakcję z  wpływu na to by kolejne edycje stawały się jeszcze lepsze. Niezaprzeczalną wartością tych studiów są też wspaniałe kontakty nawiązane z koleżankami i kolegami z 22. i 23. edycji , dzięki którym mogliśmy z pasją wymieniać się wiedzą. Nasze dyskusje po zakończonych wykładach zdarzało nam się nawet przenosić do pobliskiego pubu, co bardzo miło wspominam.

Osobiście uważam, że najważniejsze jest to, że zdobyte kompetencje przekładają się na praktyczne efekty i wyniki w codziennej pracy. Ostatnio od osoby z największego sklepu internetowego w naszej branży otrzymałem komplement, że „jesteśmy ich jedynym  dostawcą  z którym można profesjonalnie omówić i zaplanować działania dotyczące e-commerce i marketingu internetowego, podczas gdy inni dostawcy oferują tylko swój produkt”. A to już zupełnie zmienia kompozycję wartości dla klienta, prawda? Jestem w pełni przekonany, że to nie była tylko kurtuazja ze strony partnera biznesowego, ale wymierny efekt tych studiów podyplomowych.
Piotr Podgórski,  absolwent 23. edycja, Bosch

 

Studia podyplomowe Marketing Internetowy w SGH stanowiły dla mnie kolejny etap rozwoju zawodowego, stając się częścią składową mojego portfolio w ramach programu Continuous Professional Development CIM, w którym uczestniczę. Studia spełniły moje oczekiwania, usystematyzowały moją dotychczasową wiedzę i poszerzyły ją. Zajęcia były dobrze zbalansowane pod względem czasu poświęconego na teorię oraz czasu poświęconego na praktykę, omawiane były ciekawe studia przypadków. Szczególnie cenne były dla mnie zajęcia z zakresu modeli biznesu oraz zarządzania wartością klienta w Internecie. Polecam.
Katarzyna Kaczmarek-Gut, absolwenta 23. edycji, British Council

 

Studia nadają kierunek dalszemu rozwojowi na stanowisku marketingowym. Dotykają wielu zagadnień związanych z pracą marketingowca: prowadzenie kampanii w google, copywriting, planowanie długofalowych kampanii, koordynowanie powstawania strony internetowej oraz analizowanie jej użyteczności oraz pozostałych prowadzonych działań itd. Może nie nauczą dokładnie każdego zagadnienia, ale aby to zrobić prawdopodobnie potrzeba by było stworzenia studiów co najmniej licencjackich, a marketing w internecie jest tak szybko zmieniającą się dziedziną, że mogłoby to stracić sens. Studia dają narzędzia jak osiągnąć różnorodne cele studentów kierunku, a to już od nas zależy co później z nimi zrobimy. Organizacja i przemyślenie samych studiów na plus. Polecam!
Absolwentka 22. edycji

 

Studia na tym kierunku to przede wszystkim bardzo duża ilość informacji, która jest przekazana w ciekawy sposób przez pracowników uczelni oraz przez praktyków. Ten rok to bardzo ciekawa przygoda, poznanie wielu ciekawych osób z branży, pokazanie najnowszych trendów, które z powodzeniem można wykorzystywać w swojej pracy. Moim największym rozczarowaniem były zajęcia z AdWordsów. Bardzo czekałam na te zajęcia a mam wrażenie, że nic z nich nie wyniosłam. Najlepiej wspominam zajęcia z p. Barbara Strawarz, tylko bardzo żałuję że program obejmował tylko jedne zajęcia z tej tematyki. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że te studia spełniły moje oczekiwania, zmieniły mój tok myślenia, dały solidne podstawy to tego aby dalej się rozwijać w tym kierunku.
Sylwia Mach, absolwentka 22. edycji
ODP: Średnia z ocen 16-godzinnego bloku zajęć dot. AdWords w 22. ed. wyniosła 4,58 (w skali 1-5). Począwszy od 24. edycji przewidziana jest większa liczba godzin na zajęcia z „Konkurowania treścią w Internecie (Content Marketing)” prowadzone przez B. Stawarz.

 

Jest to na pewno również kierunek dla humanistów, którzy poszukują dalszej drogi rozwoju zawodowego. Studia te budzą świadomość funkcjonowania mechanizmów rynkowych i inspirują do samodzielnego działania. Ponadto godna uwagi jest duża dawka wiedzy o najnowszych technologiach oraz bezcenne warsztaty z praktykami m.in. takimi jak Anna Sakowicz czy Basia Stawarz. Wisienką na torcie dla edycji podyplomowych byłaby jeszcze tylko możliwość wzięcia udziału w kolejnych edycjach Google Online Marketing Challenge.
Joanna Fijałkowska, absolwentka 22. edycji studiów

 

Udział w studiach marketing internetowy uważam za bardzo dobrą decyzję. Jako osoba pracująca w dziale marketingu korporacji FMCG coraz częściej mam do czynienia z projektami internetowymi. Studia pomogły mi zdobyć odpowiednie zrozumienie istniejących narzędzi marketingu internetowego, celowości każdego z nich oraz zrozumieć ryzyka i korzyści z nimi związane. Na konkretnych przykładach mogłam obserwować budowanie planu aktywności w internecie, a następnie weryfikować ich efektywność. Pozytywnie oceniam również przewagę praktyki nad teorią. Studia te ułatwiły mi komunikację z agencjami interaktywnymi oraz domami mediowymi w zakresie działalności w internecie. Polecam!
Aleksandra Gawlas, absolwentka 17. edycji

 

Przede wszystkim ciekawi wykładowcy prosto z branży. Realne „case study”, realne problemy, z którymi firmy zajmujące się marketingiem on-line zderzają się na co dzień. Zdecydowanie nie była to sztuczna, „podręcznikowa” wiedza. Tego właśnie oczekiwałem i to jest dla mnie największa wartość, jaką wyniosłem ze studiów. Sama organizacja super i nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Jeśli miałbym wymienić najsłabszy element – trochę za mało warsztatów z AdWords. Gdy ktoś mnie pyta czy polecam MI: polecam!
Adam Cellary, absolwent 16. edycji, mybaze.com

 

Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH potraktowałem jako kolejny krok w rozwoju zawodowym, a także pewien element uzupełnia swojego wykształcenia, które do tej pory nie korespondowało z wykonywany zawodem. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku spełniły moje oczekiwania, aczkolwiek trzeba podkreślić, że są to studia dla tych którzy chcą z nich coś wartościowego wynieść. Ja wyniosłem dużo, zarówno w zakresie uporządkowania posiadanej wiedzy jak i wielu nowych praktycznych rozwiązań. Zarówno wykładowcy, ale również koleżanki i koledzy chętnie dzielili się posiadaną wiedzą (szczególnie przy papierosie :), ale żeby nikogo nie namawiać do palenia, reasumując jestem zdecydowanie zadowolony i gorąco polecam.
Tomasz Mazurek, absolwent 14. Edycji, Międzynarodowe Targi Łódzkie

 

Uczestnictwo w zajęciach pozwoliło mi przede wszystkim uporządkować wiedzę z zakresu marketingu, sprzedaży w internecie oraz prowadzenia kampanii reklamowych. Główną zaletą studiów jest spojrzenie na zagadnienie marketingu internetowego z szerokiej perspektywy. Student ma możliwość poznania różnych aspektów tworzenia i dostarczania wartości dla klienta, przez co firma staje się bardziej konkurencyjna na rynku. Ciekawym doświadczeniem było również poznanie odmiennych opinii pozostałych uczestników zajęć, które często prowadziło do interesujących dyskusji. Polecam Marketing Internetowy na SGH zarówno tym, którzy prowadzą e-biznes od wielu lat, jak i początkującym przedsiębiorcom.
Patryk Barnaś, absolwent 16. edycji, właściciel Bitlogic

 

Z perspektywy osoby niezwiązanej wcześniej zawodowo z branżą marketingu internetowego, uważam wybór Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego w SGH za dobrą decyzję. Szeroki zakres i różnorodność zagadnień marketingu internetowego, nowe spojrzenie na znane obszary marketingu, połączenie wiedzy o charakterze teoretycznym i praktycznym, moim zdaniem to niewątpliwe zalety tych studiów. Zajęcia zakończone warsztatami lub omawianiem case study, z którymi zetknęli się w swojej pracy wykładowcy-praktycy były również cennym doświadczeniem. Studia w pełni spełniły moje oczekiwania. Oprócz tego, że przyczyniły się do poszerzenia wiedzy, lepszego i całościowego rozumienia kontekstu działań marketingowych, to stanowią także solidną podstawę do dalszego zgłębiania interesujących mnie aspektów marketingu internetowego.
Iwona Kawiecka, absolwentka 16. edycji

 

Studia Podyplomowe Marketingu Internetowy w SGH spełniły w większości moje oczekiwania. Pozwoliły mi na uporządkowanie posiadanej wiedzy i poszerzenie jej o wiele interesujących zagadnień na temat funkcjonowania przedsiębiorstw internetowych. Prowadzący w większości przypadków kładli duży nacisk na ćwiczenia praktyczne do omawianego przedmiotu, którymi kończyły się niemal każde zajęcia. Niestety ćwiczenia prowadzone były najczęściej według tego samego schematu, i po jakimś czasie stały się nieco monotonne. Studia polecam osobom rozpoczynającym lub średniozaawansowanym w zakresie marketingu internetowego, wieloletni praktycy e-commerce również trafią tu na interesujące zagadnienia, jednak większość tematów będzie im zapewne znana.
Radek Węglarz, absolwent 16. edycji

 

Studia Podyplomowe Marketing Internetowy rozpoczęłam jako osoba bez wcześniejszego kontaktu z branżą. Zajęcia w znaczący sposób zbudowały podstawy wiedzy przydatne w późniejszej pracy w agencji SEM, ale również zahaczały o tematy mniej popularne, np. UX, co pozwala bardziej globalnie spojrzeć na marketing internetowy.

Większość zajęć jest prowadzona przez praktyków, co jest zdecydowanym plusem. Dzięki temu studia nie mają charakteru wyłącznie teoretycznego a omawiane przykłady to najczęściej realne case’y. Minusem wydawało mi się pisanie pracy dyplomowej kończącej studia, jednak z perspektywy czasu – mimo konieczności przebrnięcia przez uciążliwą część teoretyczną – część praktyczna pozwala na prawdziwe zgłębienie wybranego obszaru.
Adriana Jędruszko, absolwentka 14. edycji, specjalistka ds. SEM w GroupM

 

W pełni niezależnie i zdecydowanie zachęcam do przebrnięcia przez Marketing Internetowy w SGH. Oczywiście zdarzyły się dwa, może trzy wykłady, które uważam za porażkę, ale to zdecydowana mniejszość. Zajęcia prowadzone były ciekawie z dużą dawką praktycznych wskazówek. W moim przypadku był to też duży impuls do dalszych poszukiwań wiedzy i rozwiązań. Dziękuję.
Konrad Namysło, Dyrektor Zarządzający Anonse24.pl, absolwent 13. edycji

 

Media Regionalne korzystają z oferty SGH w zakresie studiów podyplomowych dotyczących marketingu internetowego od kilku lat. Do tej pory studia ukończyły trzy osoby, planujemy skierować na nie następnych pracowników marketingu. To, co doceniają nasi absolwenci to wykorzystanie w programie studiów wiedzy teoretycznej pochodzącej od kadry naukowej oraz doświadczeń eksperckich przekazywanych przez praktyków rynkowych. Niewątpliwą wartością dodaną jest możliwość nawiązania kontaktów z innymi słuchaczami studiów. Są to relacje, które często zamieniają się w przyjaźnie. Jak zawsze, tak i w tym przypadku, jest coś do poprawy. Moim oraz moich kolegów z Mediów Regionalnych zdaniem większą uwagę przywiązalibyśmy do interakcji w uczestnikami w czasie zająć, analizy casów, wnioskowania i rekomendacji rozwiązań. Generalnie – studia polecamy! Nam pomogły one we wdrażaniu strategii marketingowych licznych produktów mieszczących się w portfolio Mediów Regionalnych.
Dorota Łojewska, Krajowy Dyrektor Marketingu, Media Regionalne, absolwentka 13. edycji

 

Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH szczególnie polecam „pokoleniu X”, które uczyło się marketingu – mówiąc umownie – z Kotlera, bo tu można się dowiedzieć, jak zmienił się marketing, poznać nowe pojęcia, trendy, terminologię, wskaźniki, których nie było jeszcze kilka lat temu. Dla mnie wiele było nowego, a uprzednio zasłyszane rzeczy zostały uporządkowane. Internet spowodował, że żyjemy w czasach rewolucyjnych – z tym nie można walczyć, tylko trzeba się do tego przygotować i przystosować. Z pewnością pomogły mi w tym te studia. Poziom samych zajęć był zróżnicowany, od wybitnych, po słabe, ale z dużą przewagą zajęć mocnych merytorycznie. Podsumowując: warto.
Anna Marucha, LexisNexis Polska, absolwentka 13. edycji

 

Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH pozwoliły mi uzupełnić wiedzę o nowoczesne kanały komunikacji z rynkiem. Dały merytoryczne podstawy do podniesienia efektywności działań, które poznaje się jako indywidualny użytkownik Internetu. Zajęcia z praktykami powodują, że korzystamy z doświadczenia ludzi z branży, zajęcia z pracownikami naukowymi SGH pozwalają ugruntować wiedzę teoretyczną. Jeśli dodamy do tego możliwość poznania nowych osób – koleżanek i kolegów ze studiów – pracujących w firmach związanych z Internetem to daje to okazję do intensywnego rozwoju. Osobiście – polecam.
Magdalena, dyrektor działu marketingu

 

Decyzję, by uczestniczyć w Studium Marketingu Internetowego, z perspektywy czasu uważam za bardzo słuszną. Była to okazja nie tylko do wysłuchania licznych specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego w Polsce lecz również możliwość poznania wielu ciekawych ludzi w grupie. Liczne dyskusje i otwartość na wiedzę – to niewątpliwe zalety tego studium.
Sylwester Kozera, Sportingbet.com

 

Studium Marketingu Intenetowego dało mi szansę na poznanie wielu ciekawych zagadnień i problemów, z którymi spotykają się najlepsi specjaliści w swoich dziedzinach, możliwość poznania ich doświadczeń – to najcenniejsza wartość.
Aneta Jachecka, HRS Polska

 

 

Decyzję o podjęciu podyplomowych studiów w Studium Marketingu Internetowego uważam za doskonałą. Zaraz po ich zakończeniu otrzymałam szansę na rozwój mojej kariery zawodowej w marketingu skierowanym do klienta końcowego. Wszystkie zajęcia, prowadzone zarówno przez wykładowców SGH, jak i praktyków z agencji marketingowych, były dla mnie ciekawe i wnosiły nowe spojrzenie na marketing internetowy oraz na zarządzanie relacjami z klientem. Nie żałuję piątków i sobót spędzonych na wykładach, naprawdę było warto:)
Katarzyna Nykiel, Creative, absolwentka 11. edycji

 

Studia absolutnie trafione dla osób, które mają już jakąś podstawową wiedzę z marketingu internetowego zdobytą na drodze zawodowej, a próbują ją usystematyzować. O ile wszelkie zajęcia nawiązujące treścią do prowadzenia „sklepu internetowego” (zwłaszcza w dobie one-click-shopów) uważam za średnio przydatne, o tyle wiedza marketingowa, a zwłaszcza omawiane case’y i zajęcia praktyczne z pewnością będą dla mnie przydatne w przyszłości.
Łukasz Szmel, absolwent 15. edycji

 

Jako laik oraz osoba niezwiązana zawodowo z tematem uważam większość wykładów za interesujące, i umożliwiające nabycie/poszerzenie wiedzy w szeroko pojętym zakresie marketingu internetowego. Szczególnie cenne były zajęcia z osobami (praktykami) od wielu lat zaangażowanymi w branżę i bioracymi udzial w najwiekszych projektach internetowych w Polsce. Za archaizm (szczególnie w kontekście tematyki studiow) uważam jedynie „konieczność” napisania pracy dyplomowej.
Krzysiek K., absolwent 14. edycji

 

Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH oceniam bardzo pozytywnie. Szeroka tematyka z różnych obszarów pozwoli każdemu znaleźć coś dla siebie, a osobom początkującym odnaleźć się w e-marketingu. Po większości wykładów otrzymywaliśmy linki do dodatkowych materiałów uzupełniających zajęcia. Największym atutem studiów są zajęcia z praktykami, znanymi osobistościami z branży, dzięki którym można dowiedzieć się naprawdę ciekawych rzeczy. Polemika i pytania są na porządku dziennym. Gdybym miał cofnąć czas i ponownie wybrać studia z zakresu marketingu internetowego, bez wahania zdecydowałbym się na SGH. To była bardzo dobra decyzja.
Łukasz R., absolwent 14. edycji

 

„Studia Podyplomowe Marketing Internetowy w SGH są przede wszystkich dla tych którzy podejmują decyzje. Np. nie dowiecie się jak dokładnie obsługiwać Facebook, ale dowiecie się czego oczekiwać od osób prowadzących dla was kampanie na Facebooku. Przekazywana wiedza poszerza horyzonty i pomaga uniknąć fundamentalnych błędów, ale nie daje jednoznacznej recepty na sukces w internecie. Wykładowcy nie posługują się akademickim „wyabstrahowanym pustosłowiem”. Takie studia są po prostu ciekawe. Moim zdaniem warto.
Krzysztof Gajor, absolwent 13. edycji
Zarejestruj się już teraz, rozpocznij rekrutację on-line.
W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny +48 608 667 826 lub za pomocą formularza.